MEMUR-SEN HEYETİNDEN MALİYE BAKANI MEHMET ŞİMŞEK’E ZİYARET…
Memur-Sen heyeti Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu başkanlığında, bağlı sendikaların genel başkanlarından oluşan bir heyetle 04.08.2011 tarihinde Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’i ziyaret ederek, kabinede yeniden bakan olarak görev almasından dolayı tebrik etti.
Maliye Bakanlığı’nda gerçekleşen ziyarette Memur-Sen Genel Başkanı Gündoğdu, toplu görüşme mutabakat metinlerinde imzalanan, ancak yasal değişikliği yapılmadığı için hayata geçirilemeyen hususlarla ilgili olarak da Bakan Şimşek’ten destek istedi.
Kadro kapsamına girmeyen TRT, il özel idareleri, belediyeler, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünde görev yapanlar ve KİT’lerde çalışanlar olmak üzere sözleşmeli personelin tamamının kadroya geçirilmesitalebini dile getiren Gündoğdu, 4-C’li personele yönelik aile yardımı ve çalışma şartlarını düzeltilmesi ve kadro isteğini ifade etti.
Gündoğdu, toplu sözleşmenin ikincil mevzuatının hazırlanması sürecinde Bakan Şimşek’ten sürecin hızlandırılmasında yardımcı olmasını isterken, konfederasyon ve sendikaların talepleri doğrultusunda 4688 sayılı kanunda değişikliklerin yapılmasının önemine dikkat çekti.
YPK kararı henüz yayınlamadığı için KİT’lerde çalışan sözleşmeli personelin ek ödemeden doğan mağduriyetinin devam ettiğini ifade eden Gündoğdu, 2009 yılı Toplu Görüşme Mutabakat Metninde YPK kararının kamu görevlilerinin aylıklarına ilişkin Bakanlar Kurulu kararıyla eş zamanlı olarak yürürlüğe konulmasının taahhüt edilmesine karşın, bunun gerçekleşmediğini dile getirdi.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise konuşmasında, 4-C’liler’in durumlarında düzenlemeye gidilebileceğini ve karşılıklı görüşmelerle bunun gerçekleşebileceğini söyledi. Bakan Şimşek, diğer konulara yönelik olarak da ilgili bakanlık ve birimlerle yapılacak ortak çalışma neticesinde çözüm elde edileceğini ifade etti. Şimşek ayrıca, kadro kapsamına girmeyen sözleşmelilerle ilgili çalışmanın sürdüğünü, kısa zaman içinde de sonuçlandırmak istediklerini ifade etti.
Ziyarette Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Galip Yıldırım’da, hizmet kolumuzda çalışanların genel sorunlarını dile getirdikten sonra kariyer uzmanları (Kültür ve Turizm Uzman ve Uzman Yardımcılarının diğer kariyer uzmanları ile aralarında var olan ücret farklılıklarının başbakanlık uzmanları esas alınarak düzeltilmesi, buna paralel olarak diğer uzmanların durumunun düzeltilmesi, 4C’lilere aile ve çocuk yardımı verilmesi, kurumlararası ek ödeme farklılığının ortadan kaldırılması ile 632 sayılı KHK ile sözleşmelilere kadro verilmesi düzenlemesi ile bu KHK’nin uygulama tebliğinde ortaya çıkan ve arkadaşlarınızın mağduriyetine neden olan unvanların yeniden düzenlenmesi ile ilgili Maliye bakanlığına yazıyla da bildirmiş olduğumuz hususların düzeltilmesi konularını gündeme getirerek düzeltilmesi istemiş sn.bakan ve toplantıda hazır bulunan maliye bakanlığı müsteşarı Naci Ağbal’da konuyla yakından ilgileneceklerini ifade etmişlerdir.
MALİYE BAKANI MEHMET ŞİMŞEK’E İLETİLEN DİĞER KONULAR İSE ŞU ŞEKİLDE:
1- Tüm itfaiye personelinin Genel İdari Hizmetler sınıfına geçirilmesi,
2- 399 sayılı KHK’ye tabi sözleşmeli personelin kullanılmayan yıllık izin sürelerinin sonraki yıla devredilebilmesine ilişkin düzenleme yapılması,
3- Devlet memurluğundan istifa ettikten sonra tekrar memuriyete dönenlerin boşta geçen sürelerinin Sosyal Güvenlik Kurumu’na borçlanılması yoluyla değerlendirilmesinin sağlanması,
4- İnsan sağlığını tehdit eden maddelere maruz ve görevi icabı kaza yapma riski ile karşı karşıya kalan ve meslek hastalıklarına yakalanma riski olan bilumum personelin çalışma ortamlarının iyileştirilmesi, iş sağlığı ve güvenliği kapsamına alınması, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 40 ıncı maddesinin Sosyal Güvenlik Kurumu ve ilgili taraflarca gerekli çalışmalar yapılarak sonucuna göre değerlendirilmesi,
5- 711 sayılı Nöbetçi Memurluğu Kurulması Hakkındaki Kanunun kaldırılarak, nöbetçi memurluğu uygulamasına son verilmesi,
6- Özelleştirilen kuruluşların personeli ile ilgili olarak;
a) Bahse konu kuruluşlarda çalışmakta olan ve istihdam fazlası veya nakle tabi personele belli süreyle eski kuruluşunda kalma ve bu süre içerisinde sözleşmesinin feshedilmesi halinde diğer kamu kurumlarına atanma hakkı verilmesi konusunun değerlendirilmesi,
b) Personelin yıl içerisinde farklı tarihlerde istihdam fazlası personel olarak bildirilmesi ve personelin ücret açısından bildirim tarihlerine göre farklı vergi dilimlerine tabi olması sebebiyle aynı unvanlı personel için bu şekilde ortaya çıkan tazminat farklılığının giderilmesinin değerlendirilmesi,
c) Başta araştırmacı unvanıyla nakledilen personel olmak üzere özelleştirme işlemleri nedeniyle yapılan atama işlemlerinde ortaya çıkan sorunların değerlendirilmesi,
7- Milli Eğitim Bakanlığı mesleki ve teknik öğretim okullarında ödenen üretime teşvik priminin, 375 sayılı KHK’nin ek 3 üncü maddesi kapsamı dışına çıkarılması hususunda çalışma yapılması,
8- KİT’lerde II sayılı cetvele ilişkin kurumlar arası ücret dengesizliğinin giderilmesi ve ücret skalasının yeniden düzenlenmesi konusunda çalışma yapılması,
9- Memur kadrolarında derece sıralamasının kaldırılarak tüm kamu çalışanlarına eğitim durumlarına uygun olarak yükselebilecekleri derece ve kademelere kadar ilerleme imkanı sağlanması konusunda çalışma yapılması,
10-Emekli ikramiyesinin ödenmesinde dikkate alınan 30 yıllık süre sınırının kaldırılması konusunda çalışma yapılması,
11- Konaklama ücretlerindeki 10 günlük sınırlamanın kaldırılması konusunda çalışma yapılması,
12- KİT lojman ücretlerinden KDV alınmaması, (Gelir İdaresi Başkanı ile yapılan görüşmede olumlu bir izlenim edinmiş olmamıza rağmen henüz somut bir adım atılmamıştır.)