TÜRKİYE YAZMA ESERLER KURUMUNDA KİK TOPLANTISI YAPILDI…
Kültür Memur-Sen olarak, Hizmet Kolumuzda yetkili olduğumuz kurumlardan biri olan Türkiye Yazma Eserler Kurumunda 30.11.2012 tarihinde ilk Kurum İdari Kurulu (KİK) toplantısı yapıldı.
6093 sayılı kanunla yeni kurulan ve sendikamızın yetkili olduğu kurumlardan biri olan Türkiye Yazma Eserler Kurumunda yapılan ilk KİK toplantısı, YEK İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı Mahmut ALTUNDAĞ KİK Başkanı, Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Galip YILDIRIM KİK Başkan Vekili, KİK üyesi olarak YEK Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı Muammer AKÇAY ve 1.Hukuk Müşaviri Hande ÇETİNBAŞ BÜLBÜL ile Kültür Memur-Sen Genel Sekreteri Mecit ERDOĞAN ve Genel Mevzuat ve Toplu Görüşme Sekreteri Musa SAÇIKARA’nın katılımı ile gerçekleştirildi. KİK toplantısında KİK raportörlüğünü ise kurumda Bilgisayar İşletmeni olarak görev yapan Osman YERLİ yaptı.
Türkiye Yazma Eserler Kurumunda yapılan ilk KİK toplantısında gündeme getirilen konuların başlıkları aşağıda sunulmuş olup alınan kararlar ve KİK raporu yazımı tamamlandıktan sonra yine web sitemizde yayınlanacaktır.
YAZMA ESERLER KURUMU BAŞKANLIĞI KİK GÜNDEMİ:
1- Kurumun görev alanına giren faaliyetlerin etkin ve verimli gerçekleştirilmesi bakımından adil ve kazanılmış hakları koruyan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği, Atama ve Yer Değiştirme ile Disiplin Amirleri yönetmeliklerinin hazırlanarak yürürlüğe konulmasının sağlanması ve unvan değişikliği sınavlarının yapılması,
2- Kurumun merkez, bölge ve taşra birimlerinin yürüttüğü faaliyetler açısından ihtiyaç duyulan personel ihtiyacının karşılanması için Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavının yapılması,
3- Kurumun amaçları ve hedefleri doğrultusunda gerçekleştirilecek faaliyetlerin daha nitelikli ve donanımlı personel tarafından yürütülebilmesi için uzman yardımcılığı sınavı açılması, kurum içinden uzman yardımcılığı sınavını kazananların atamalarının yapılması, açılan davaların atamaya mani bir durum oluşturmaması için gerekli tedbirlerin alınması,
4- Kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerin normlara uygun etkin ve verimli olarak yürütülebilmesi için çalışma mekanlarının yeterli hale getirilmesi, çağın ve hizmetin gerekleri doğrultusunda daha sağlıklı ve hijyenik ortama kavuşturulması, gerekli cihaz ve donanımın standart hale getirilmesine yönelik çalışmaların yapılması,
5- Kurum personelinin daha nitelikli ve faaliyetlerinin daha etkin yapılabilmesini teminen hizmet içi eğitime önem ve öncelik verilmesi,
6- Kurumun amaçları ve faaliyet alanlarına yönelik olarak personelin dil ve kurslarına katılımının sağlanması,
7- Kurumun belirlediği hedefler doğrultusunda eğitim amaçlı yurtdışı görevlendirmeleriyle ilgili çalışma yapılması,
8- Kurum personelinin motivasyonu açısından ihtiyaç duyulan mescit, misafirhane, kreş vb. sosyal tesislerin yapılması için çalışma başlatılması,
9- Kültür ve Turizm Bakanlığına ait müze ve örenyeri ziyaretleri ile ilgili yeni uygulamadan kurum personeline gerekli kolaylığın gösterilmesi,
10- Bir çok kamu kurum ve kuruluşunun yararlandığı lojman, yemek yardımı ve servis hizmetinden Kurum personelinin de yararlanması için gerekli çalışmaların başlatılması,
11- Merkez, bölge ve taşra birimlerinin faaliyetlerinin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesi için ödenek ihtiyaçlarının zamanında ve yeterince karşılanması,
12- Kurumsal yapılanma çalışmalarında yaşanan aksaklıkların giderilmesi ile kurumsal faaliyetlerinin hedeflenen standartlarda gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmaların başlatılması.
13- Kurumun taşra teşkilatında varolan güvenlik personeli eksiğinin giderilmesi için çalışma yapılması.