YENİ BAKANIMIZA TEBRİK ZİYARETİ
<ğxml:namespace prefix = o ns = urn:schemas-microsoft-com:office:office />
Memur-Sen ve Kültür Memur-Sen heyeti 60. TC Hükümetinde Kültür ve Turizm Bakanlığına atanan Sn.Ertuğrul GÜNAY'ı makamında ziyaret ederek tebrik etti ve başarı dileklerinde bulundu.06.09.2007
Memur-Sen Konfederasyonu Genel Başkanı Dr.Ahmet AKSU, Memur-Sen Teşkilatlanma Sekreteri ve Bem-Bir-Sen Genel Başkanı Mürsel TURBAY, Memur-Sen Basın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Adnan ŞENOL, Memur-Sen Genel Eğitim ve Dışilişkiler Sekteri Süleyman BAHADIR, Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Galip YILDIRIM, Kültür Memur-Sen Genel Sekreteri Mecit ERDOĞAN ile Kültür Memur-Sen Genel Teşkilatlanma Sekreteri Ömer IŞIK'tan oluşan heyetle gerçekleştirilen ziyarette Dr.AKSU bakanlığa atanan Sn.Ertuğrul GÜNAY'a tebrik ve başarı dileklerini ifade ettikten sonra sendikal çalışmalarla ilgili bilgiler verdiği konuşmasında güncel konulara ilişkin görüşlerini de aktardı.
Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Sn.Galip YILDIRIM'da ziyaret esnasında sayın bakana tebrik ve başarı dileklerini ilettikten sonra bakanlığımız çalışanlarının sorunlarını ve taleplerini ihtiva eden bir dosyayı kendilerine sundular.
Kültür ve Turizm Bakanı Sn.Ertuğrul GÜNAY'da ziyaretten duyduğu memnuniyetini ifade ederek, bakanlık çalışmaları esnasında, temizlik, dürüstlük ve çalışmaya önem vereceğini ifade ederek bu üç ilkeyi önemsediğini ve bakanlık çalışanlarının talep ve sorunlarına çok yakın ilgi göstereceğini ifade ettiler.
Bakanlığımız çalışanlarının talepleri ile sorunlarını ihtiva eden ve Genel Başkanımız Galip YILDIRIM tarafından Sn.bakana sunulan dosya;
''Sayın Bakanım;
1- Kültürümüzü emanet ettiğimiz personelin ekonomik ve sosyal durumu içler acısıdır. Birçok kamu kurum ve kuruluşlarının personeline yasada yapılan değişikliklerle çeşitli ek ödemeler sağlanmıştır. Edinimleri çalışanların eliyle olup ta, personeline dönmeyen tek kurum olan Bakanlığımız personeline de DÖSİMM, Telif Hakları ve diğer gelirlerinden EK ÖDEME verilmesinin sağlanması. Bu konuyla ilgili yasa taslağımız ekte sunulmuştur. EK-1
2- İl İdare Kurulu üyesi diğer il müdürlüklerinin hepsinin ek göstergesi 3600 olup iş kolumuza bağlı Bakanlık il müdürlerinin ek göstergesi ise 3000'dir bu eşitsizliğin ortadan kaldırılarak İl Müdürlerimizin ek göstergesinin 3600'e çıkartılması,
3- Bakanlıkta çalışan Şube Müdürü, Kütüphaneci, Arkeolog, Patolog, Mütercim, Müze Araştırmacısı, Enformasyon Memuru, Rehber, APK Uzmanı, Eğitim Uzmanı ve diğer Uzman'ların ek göstergelerinin 3000'e çıkarılması.
4- Kültür ve Turizm Uzmanlığına; Bakanlık merkez teşkilatında görev yapan ve 10 yılı hizmeti
bulunan Fakülte mezunlarının imtihansız atanabilmesi ve bunun için gerekli 1500 adet kadro ihdasının yapılması.
5- Kamu yönetimi ile ilgili çıkartılması düşünülen kanun ile bakanlığımızın bazı birimlerinin il özel idarelerine ve yerel yönetimlere devri konusunda bir belirsizlik mevcuttur. Bakanlığın Taşra teşkilatının İl Özel İdarelerine veya mahalli İdarelere devri yapılmamalıdır. Bu konuda ki yasa tasarısı geri çekilmelidir.
6- ''Toplam Kalite Yönetimi'' anlayışı içerisinde, çalışanların normlara uygun hızlı ve verimli hizmet üretebilmeleri için çalışma mekanlarında ve tüm birimlerde gerekli donanım, cihaz ve mefruşat standart hale getirilmeli. Merkez ve taşra personelinin bilgi ve görgülerini geliştirmek, tarihi eserlerimizi ve ülkemizi tanıtmak için eğitim ve tanıtım amaçlı seminerler düzenlenmeli. Hizmet içi eğitim kurslarının devamlı düzenlenmesi, yeni çıkan mevzuatla ilgili personel bilgilendirilmeli, bilgisayar gibi teknik konularda hizmet içi kurslar düzenlenerek sertifika verilmeli, personelin tarih, kültür, sanat ve turizm bilincini geliştirmeye yönelik kurslar düzenlenmeli;
7- Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatında çalışan 2800 civarındaki geçici DÖSİMM işçisinin 5620 sayılı yasa ile kadroya alınması işlemi gerçekleşirken; 4/B'li olmak mı istersin veya kadrolu işçimi diye sorulmuş, çoğunluğu 4/B'li olmak istemesine rağmen 400'ü 4/B'ye geri kalan 2400'ünün ise çoğunluğu isteği dışında daimi işçi statüsüne aktarılmak üzere Maliye Bakanlığına vize işlemleri için gönderilmiştir. Kişilerin tercihi göz önünde bulundurularak durumları yeniden değerlendirilmeli,
8- Ülkemize gelen turistler, yanlış bilgilerle dolu kitapçıklarla gelmektedir. Bu kitapçıkların denetlenmesi ve turistlere ülkemizi, tarihi ve kültürel dokumuzu doğru tanıtan bilgileri ihtiva eden yayınlar, kitapçık ve broşürler hazırlanmalı. Her şehirde Milli kültürümüzün canlandırılması için atağa geçilmeli, 2010 yılı için kültür başkenti ilan edilen İstanbul ''kültür vitrinimizdir'' buraya yapılan yatırım ülkemizin yüz akı olacaktır, bu amaçla kurslar verilmeli. (Edebiyat, Şiir, Hat, Ebru, Tezhip, Türk Sanat Müziği gibi).
9- İlçe Kütüphanelerimizin çoğunda tek memur bulunmaktadır hatta bazılarında memur bulunmamaktadır. Yıllık İzin veya zorunlu izin hallerinde kütüphaneler kapalı kalmaktadır. Ayrıca, kütüphanelerimizin bir kısmında yardımcı hizmetler sınıfında personel bulunmaması sebebiyle temizlik ve bakım hizmetleri aksamaktadır. Hizmetlerin verimli ve düzenli yürütülebilmesi için yeterli eleman istihdamı sağlanmalı,
10- Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyük kentlerde çalışan memurların sosyal ihtiyaçları (ulaşım, kira, yemek servisi, turizm tesislerinden faydalanma) özel olarak değerlendirilmeli, aciliyet ve önem arzeden bu ihtiyaçlar için özel idare bütçesi ve yerel yönetimlerin bütçesinden yasal katkı sağlanması,
11-Yaklaşık 15 bin civarında personeli bulunan bakanlığımızın Ankara da bir misafirhanesinin bulunmaması taşra teşkilatımızdan gelen arkadaşlarımızı mağdur etmektedir. Acilen bir misafirhane hizmete açılması,
Hususlarında tensiplerinizi ve takdirlerinizi saygılarımla arz ederim. 06.09.2007
EK-1 2252 SAYILI KÜLTÜR BAKANLIĞI DÖNER SERMAYE KANUNUNA BİR FIKRA EKLENMESİNE DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 19.06.1979 tarihli ve 2252 Sayılı Kültür Bakanlığı Döner Sermaye Kanununun 4 ncü maddesinin ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
''Döner Sermaye Merkez Müdürlüğünce elde edilecek gelirlerden Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatındaki kadrolu çalışan personeline en yüksek devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek üzere her ay ek ödeme yapılır. Ek ödemenin miktarı ile usul ve esasları; görev yapılan birim, görevin önem ve güçlüğü, çalışma süresi, personelin sınıfı, kadro unvanı ve derecesi ile atanma usulü gibi kriterler dikkate alınarak Kültür ve Turizm Bakanlığınca belirlenir.
Ek ödemelerde, 657 sayılı kanunun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz.''
MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
GENEL GEREKÇE
Kültür, milletimizin mirası olup Cumhuriyetimizin de temelidir. Kültürel mirasın korunması, ihyası ve gelecek nesillere taşınması görevi Kültür ve Turizm Bakanlığına, dolayısıyla da bakanlık çalışanlarına emanet edilmiştir. Bakanlıkta bu hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla yaklaşık 15 bin civarında personel görev yapmaktadır.
Bilindiği üzere, Kültür ve Turizm Bakanlığı çalışanları, ek ödeme almayan bir kaç kamu kurum ve kuruluşundan birisidir. Bakanlık çalışanlarının mali ve özlük haklarının düşük olması, bakanlık çalışanlarına başka ek ödeme yapılmaması nedeniyle, bakanlıkta uzman, yetişmiş ve nitelikli eleman istihdamı neredeyse imkansız hale gelmiş; halihazırda görev yapan personel de bir şekilde mali ve özlük hakları iyi olan kurumlara naklen atanma çabası içerisine girmişlerdir.
Bu durum, kurumda çalışan personelin motivasyonunu bozmakta, çalışma barışını olumsuz etkilemekte ve iş verimini azaltmaktadır.
Bir başka ifadeyle, birçok kamu kurum ve kuruluşunda çalışanlara değişik adlar altında ek ödemeler yapılmasına rağmen, ülkemiz kültürel mirasının emanet edildiği Kültür ve Turizm Bakanlığı çalışanları maalesef bu imkandan yoksun kalmaktadır. Anayasa'mızda ifadesini bulan sosyal devlet ilkesi ve bu durumun doğal sonucu, ''fırsat eşitliği'', bakanlık çalışanlarına da ek ödeme yapılmasını gerektirmektedir.
Kültür ve Turizm Bakanlığı çalışanlarına ek ödeme verilmesi için yapılan bu düzenlemeyle; çalışanlar arasında var olan adaletsizliğin ortadan kaldırılması, nitelikli ve yetişmiş eleman istihdamını kolaylaştırmak; personelin motivasyonunu artırmak, yürütülen kamusal hizmet ve faaliyetlerin etkin, aktif ve verimli olarak gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu ödemeler, büyük oranda bakanlık çalışanlarının faaliyetleri ve çalışmaları sonucu elde edilen Döner Sermaye gelirlerinden yapılacağı için ayrıca merkezi bütçeye yeni yükler getirmeyecektir.''