Hak ve sorunların takipcisiyiz.
Eklenme tarihi : 20.08.2010 00:00:00 - 2669 Okunma

Memur Sen Konfederasyonu Genel Başkanı Dr. Ahmet AKSU, Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Galip YILDIRIM, Memur-Sen Genel Sekreteri Ali KÜÇÜKKÖSEN, Kültür Memur-Sen Genel Sekreteri Mecit ERDOĞAN, Genel Teşk. Sekreteri Ömer IŞIK ve Genel Mali İşler Sekreteri Ahmet KALKAN Kültür ve Turizm Bakanı Atila KOÇ'u Bakanlık Makamında ziyaret ederek teklif dosyalarını sundular.  

Kültür Memur-Sen Genel Başkanı Galip YILDIRIM: Görüşmelerin olumlu geçtiğini ve tekliflerin değerlendirmeye alınacağını söyleyerek; ''Haklarımızın takipçisi olacağız'' dedi.  

Genel Başkan Galip YILDIRIM Kültür ve Turizm Bakanı Atila KOÇ'a sunduğu 10 maddelik talepler dosyasında şu isteklerde bulundu; 

1-      Kültürümüzü emanet ettiğimiz personelin hali içler acısıdır. Birçok kamu kurum ve kuruluşunun personeline yasada yapılan değişiklikle çeşitli ek ödemeler sağlanmıştır.

Bakanlığımız personeline de DÖSİM, Telif Hakları ve diğer gelirlerinden tazminat verilmesinin sağlanması Sayın Bakanımızı, personel tarafından unutulmaz yapacaktır. Bu konuyla ilgili yasa taslağı ektedir. EK–1

2-       ''Toplam Kalite Yönetimi'' anlayışı içerisinde, çalışanların normlara uygun hızlı ve verimli hizmet üretebilmeleri için çalışma mekanlarında ve tüm birimlerde gerekli alet, cihaz ve mefruşatın standart hale getirilmesi ertelenemez bir ihtiyaçtır.

Ayrıca Merkez ve taşra personelinin bilgi ve görgülerini geliştirmek, tarihi eserlerimizi ve ülkemizi tanıtmak için eğitim ve tanıtım amaçlı gezi ve turlar düzenlenmeli. Hizmet içi eğitim kurslarının devamlı düzenlenmesi, yeni çıkan kanun ve mevzuatla ilgili personelin bilgilendirilmesi, bilgisayar gibi teknik konularda hizmet içi kurslar düzenlenerek sertifika

verilmesi, Personelin tarih, kültür, sanat ve turizm bilincini geliştirmeye yönelik kurslar düzenlenmesi;

Her şehirde milli kültürümüzün canlandırılması için atağa geçilmeli,  bu amaçla kurslar verilmeli. (Hat, ebru, tezhip, Türk Sanat Müziği gibi)

3-        Kültür ve Turizm Bakanlığına alınan yeni geçici arkeolog işçilere yetki ve zimmet verilememektedir. Verilebilmesi için statülerinin değiştirilerek uzman personel kadrosuna

dahil edilmesi sağlanmalıdır. Emekliye ayrılan uzman ve arkeologların üzerlerinde bulunan zimmetler problem oluşturmaktadır. Bu işçilerimiz bu durumda raporlara dahi imza atamamaktadırlar.

4-        Ülkemize gelen turistler, yanlış bilgilerle dolu kitapçıklarla gelmektedir. Bu kitapçıkların denetlenmesi ve turistlere ülkemizi doğru tanıtan bir kitapçık sağlanmasında yarar görülmektedir.

5-        Kamu yönetimi ile ilgili çıkartılması düşünülen kanun ile bakanlık bazı birimlerinin il özel idarelerine ve yerel yönetimlere devri konusu halk deyimi ile büyük bir kargaşa mevcuttur.  Bakanlığın Taşra teşkilatının Özel İdare Müdürlüğüne veya mahalli İdarelere devri yapılmamalıdır. Bu konudaki yasa tasarısı geri çekilmelidir.

6-        Kütüphane bulunan ilçelerimizin çoğunda bir memur bulunmaktadır. Memurun yıllık İzin veya zorunlu izin hallerinde kütüphaneler kapatılmak zorunda kalınmaktadır. Memurlarımızın mağduriyeti söz konusudur.  (İşçi bulunmadığı için genel temizlik ve bakım işleri aksamaktadır). Yerine görevlendirilecek herhangi bir memur da görevde aksaklıklara yol açmaktadır. Bu şartlar altında bulunan kütüphanelerimize mutlaka geçici işçi görevlendirilmelidir. Özellikle ilçeler bu konuda ciddi anlamda sıkıntı çekmektedirler. Bu husus yalnız ilçelerimizde değil, bazı şehirlerimizde de görülmektedir.

7-        Memur statüsünde bulunan bekçilerimizin çoğu silah dahi taşıyamamaktadırlar. Bu bakımdan güvenliği sağlayacak olan bekçilerimiz güvenlik sorunu yaşamaktadırlar. Şartları düzeltilerek yetkileri tekrar gözden geçirilmelidir.

8-        Bakanlığın tüm taşra teşkilatı binaları ve hizmet birimleri süratle günümüz şartlarına uygun bir hale getirilmelidir. Bunun için gerekli kaynak aktarımı sağlanarak donanımları tamamlanmalıdır. Örneğin; 2010 yılı için kültür başkenti ilan edilen İstanbul ''kültürümüz vitrinimizdir'' buraya yapılan yatırım ülkemizin yüz akı olacaktır.

9-        İstanbul gibi büyük bir kentte hizmet üretmeye çalışan bakanlık taşra teşkilatı personelinin sosyal ihtiyaçları (ulaşım, kira, yemek servisi, turizm tesislerinden faydalanma vb.) özel olarak değerlendirilmeli, aciliyet ve önem arz eden bu ihtiyaçlar için valilik özel idare bütçesi ve yerel yönetimlerin bütçesinden yasal olarak katkı sağlanma cihetine gidilmelidir. Bunun personel için çok önemli bir katkı olacağı kanaati taşımaktayız.

10-            Yaklaşık on üç bin civarında personeli bulunan bakanlığımızın Ankara da bir misafirhanesinin bulunmaması taşra teşkilatımızdan gelen arkadaşlarımızı mağdur etmektedir. Acilen bir misafirhane hizmete açılması sağlanmalı; Bakanlık Merkezinde her personelin faydalandığı gibi yemek hizmetinden taşrada da göreve yapan personelinde bu hizmetlerden faydalanmasının sağlanması, Bakanlığımız personeli çocuklarının yararlandığı kreş binasının ihtiyacı karşılayamadığından genişletilmesi ve personel ihtiyacının giderilmesini istiyoruz'' Dedi.

HABER 7 SON DAKİKA